Unieke koffiebar formule voor de zorg
Van Hoeckel en The Java Coffee Company bundelen krachten Unieke koffiebarformule voor de zorg
Van Hoeckel, de totaalleverancier van eten en drinken in de zorg in Nederland, gaat een samenwerking aan met The Java Coffee Company, een state-of-the-art koffiebranderij uit België. Hiermee breidt Van Hoeckel haar aanbod van eten en drinken voor ziekenhuizen uit met een bijzondere koffiebarformule.
De koffiebarformule ‘The Java Coffee House’ is bedoeld voor bezoekers en medewerkers van het ziekenhuis en draait voor een belangrijk deel om beleving. Zo bereiden opgeleide barista’s warme dranken en serveren ze bijpassende gerechten in een compleet ingerichte bar met een trendy, maar toegankelijk meubilair. De inrichting is eigentijds, met een knipoog naar het verleden.
Van Hoeckel en The Java Coffee Company zijn een exclusiviteitscontract voor de komende vijf jaar overeengekomen. Dat betekent dat Van Hoeckel het alleenrecht heeft voor de koffiebarformule voor de zorg in Nederland.
Aantrekkelijke uitbreiding
Angelique Honderdors, formulemanager bij Van Hoeckel, is blij met de nieuwe samenwerking: “Als marktleider kijken we continu naar de mogelijkheden voor innovatieve formules en concepten. Met deze formule spelen we verder in op de professionalisering van eten en drinken in de zorg. We vinden namelijk dat het in ziekenhuizen en zorginstellingen óók uitnodigend moet zijn om even een kop koffie te drinken.”
Honderdors gaat verder: “The Java Coffee Company biedt daarvoor een franchiseformule die zeker in de smaak zal vallen. De formule heeft een duidelijke meerwaarde met een kwalitatief aanbod van diverse koffies en een compleet aanbod van eten en drinken op alle momenten van de dag. En ook goed om te benoemen: met deze turnkey-oplossing kunnen we ziekenhuizen en zorgorganisaties volledig ontzorgen. Inrichting, aanbod, opleiding… het maakt allemaal deel uit van de formule. Maar tegelijkertijd behoudt het ziekenhuis zelf de regie op het gebied van exploitatie en personeel en kan de formule op maat ingevuld worden. Als losstaande koffiebar bijvoorbeeld, maar ook gecombineerd met een bezoekersrestaurant.”
Warme ontmoetingsplek
Kathleen Claes, CEO van The Java Coffee Company, is ook zeer te spreken over de krachtenbundeling: “Onze koffiebarformule is niet per se voor de zorg ontwikkeld, maar past er wel ontzettend goed bij. We zijn een state-of-the-art koffiebranderij en bieden de nieuwste koffieoplossingen. In België is de formule reeds bewezen. Met een kwalitatieve, herkenbare identiteit zorgen we voor een warme ontmoetingsplek voor bezoekers en medewerkers. Op dat gebied bieden we een perfecte oplossing. We kijken er naar uit om The Java Coffee House in Nederland te introduceren en kunnen ons daarbij geen betere partner voorstellen dan marktleider Van Hoeckel.”
Passie voor het vak
Volgens Honderdors passen Van Hoeckel en The Java Coffee Company perfect bij elkaar: “We hebben allebei ontzettend veel passie voor ons vak. De komende tijd gaan we samen in gesprek met ziekenhuizen die in ons bijzondere verhaal willen stappen. We zijn ervan overtuigd, dat we zowel de ziekenhuizen als hun patiënten en gasten blij maken met deze vernieuwende koffiebarformule. En dat geldt natuurlijk ook voor zorgorganisaties die interesse hebben.”
Claes steekt de ambities van The Java Coffee Company niet onder stoelen of banken: “We hopen binnen drie jaar tien koffiebars in Nederlandse ziekenhuizen te openen. Dat is ambitieus, maar we geloven sterk in de kracht van onze formule. Het biedt ziekenhuizen en zorgorganisaties namelijk écht wat nieuws.”