Duurzame bedrijfsvoering
Wij zetten in op een zo duurzaam mogelijke bedrijfsvoering. Het blijven innoveren op het gebied van duurzaamheid vinden wij dan ook erg belangrijk. Het zorgt ervoor dat wij ontwikkelingen op de markt vaak voor zijn. We vertellen je graag meer over onze ambities op het vlak van duurzaamheid gekeken naar mens, transparantie, milieu en assortiment.
Mens
Bij alles wat we doen staat de menselijke maat centraal. Daarom vinden we het belangrijk dat onze klanten, leveranciers en medewerkers tevreden zijn. Hun mate van tevredenheid is voor ons een belangrijke indicator voor onze prestaties. Sinds 2019 meten we die tevredenheid met behulp van de ‘StakeholderWatch’, een onderzoeksmethode waarbij klanten, medewerkers en leveranciers dagelijks bevraagd worden. Hiermee hebben we een continue ‘thermometer’ in handen die het mogelijk maakt om trends sneller te zien en dus ook sneller te reageren. Een bijkomend voordeel is dat we behalve de score van een moment ook de ontwikkeling zien. De StakeholderWatch drukt de mate van tevredenheid uit in een cijfer tussen 0 en 100.
Ook willen wij graag een actieve en verantwoordelijke grol spelen in de samenleving. Daarom zijn wij nauw betrokken bij sociale initiatieven zoals DoSocial en Verwenzorg.
Transparantie
De duurzame transitie in Nederland zorgt ook voor een verschuiving in de vraag van jouw cliënten en patiënten. Dit maakt het noodzakelijk om transparant te zijn over jouw groene en gezonde assortiment. Samen met onze medewerkers en leveranciers helpen we jou om hier invulling aan te geven. Zo helpen we je onder andere met het kiezen voor een duurzamer en gezonder assortiment en bieden we je transparantie over onze keten.
Milieu
Een gezond milieu is een belang van ons allemaal. Daarin willen wij ook een voortrekkersrol vervullen, waarbij ons respect voor het milieu ons voortdurend dwingt om met lef en verstand innovatief te zijn. Mét oog voor het maatschappelijk en economisch rendement. Dit doen we bijvoorbeeld door het toepassen van slimmere energiebronnen, waarmee we ons energieverbruik terugdringen. We streven ernaar om in 2030 onze Co2-uitstoot per euro omzet met 50% gereduceerd te hebben ten opzichte van 2010.
Assortiment
Het aanbieden van duurzame producten die gemaakt zijn met aandacht voor mens, milieu en gezondheid staat bij ons hoog in het vaandel. We vinden het dan ook onze verantwoordelijkheid om jou te ondersteunen en motiveren bij het maken van duurzame en gezonde keuzes. Dit doen we onder andere met:
- Eerlijk & Heerlijk
- MVI monitor
Sligro Food Group
Binnen Sligro Food Group gaan maatschappelijk verantwoord ondernemen en bedrijfseconomisch rendement hand in hand.