Samen sterker met sterke partners

Wij zijn specialist in goed eten en drinken voor jouw patiënten, cliënten en medewerkers. Heb je bredere vraagstukken, dan haken we onze specialistische partners aan. Zo krijg jij altijd de beste oplossing aangereikt. Ontdek hoe wij samen jouw zorgorganisatie vooruithelpen.  

Care culinair

Wil je je voedingsorganisatie structureel naar een hoger niveau brengen? Of het hele proces van eten en drinken bereiden en consumeren flink verduurzamen, of beter borgen? Dan koppelen wij je graag aan de specialisten van Care Culinair. Zij begeleiden je met een unieke scan door het hele proces: van strategie en beleid tot en met de daadwerkelijke realisatie en borging in de praktijk. Ook geven ze trainingen, bijvoorbeeld over slikproblemen (IDDSI) of hoe je het bereiden van eten en drinken nóg beter kunt organiseren.  

Syndle

Wil je een nieuw voedingsconcept laten (door)ontwikkelen, implementeren en borgen in jouw zorgorganisatie? Of je medewerkers laten trainen op het gebied van voeding- en dieetleer, gastvrijheid of ondernemend gedrag? Dan schakelen wij de specialisten van SYNDLE in. Zij creëren en borgen voedingsconcepten voor de zorg, van visieontwikkeling tot menu-engineering en praktijkonderzoek. Op een pragmatische manier optimaliseren ze jouw werkprocessen, logistiek en ICT-oplossingen. Daarnaast zorgen ze ervoor dat jouw team blijft groeien met gerichte training en coaching.  

Veelgestelde vragen

Een voedingsconcept is de samenhang tussen alle facetten die voor een specifieke eet- of voedingservaring zorgen. Het omvat de visie, doelstellingen, thema's, gerechten, ingrediënten, presentatie, werkwijze en randvoorwaarden die worden ingezet om een culinaire ervaring te creëren.

Het is belangrijk om onderzoek te doen naar de behoeften, voorkeuren en trends van je doelgroep(en). Ga in gesprek, verzamel feedback en observeer om inzicht te krijgen in wat je doelgroep verlangt en waar vraag naar is. Daarbij houd je bijvoorbeeld rekening met eetvoorkeuren, eetgewoontes en bijvoorbeeld voedingskundige behoeften.

Hoewel niet iedereen van nature even gastvrij is, is het wel mogelijk voor mensen om deze eigenschap te ontwikkelen en te verbeteren door bewust te werken aan hun interpersoonlijke vaardigheden en zich meer open te stellen voor anderen. Het vergt oefening, begrip en empathie om gastvrijheid te cultiveren, maar het is zeker mogelijk om vriendelijkheid en warmte te tonen naar mensen om je heen, zelfs als het niet van nature jouw sterkste punt is.

Er zijn verschillende manieren waarop je in het personeelsrestaurant medewerkers kan aanmoedigen om gezonde voedselkeuzes te maken. We zien dit als een fysieke eetomgeving waarvan we weten dat we keuzegedrag kunnen beïnvloeden door aanpassingen te doen op zowel het assortiment, de wijze van presenteren en het toepassen van zogenaamde nudgestrategieën, bijjvoorbeeld op het vlak van prijs of promoties. Zo kun je gezonde opties op prominente plaatsen presenteren, zoals bij de ingang of in de buurt van de kassa. Ook kan je de prijzen van gezonde maaltijden concurrerend (of liever nog goedkoper) maken dan minder gezonde alternatieven om gezonde keuzes aantrekkelijker te maken. Bovendien kunnen programma's voor gezondheidsbevordering en vitaliteit, zoals workshops over voeding en gezonde kookdemonstraties, worden aangeboden om bewustwording te vergroten en medewerkers te informeren over gezonde voeding. Het verstrekken van voedingsinformatie, zoals calorieën en voedingswaarde, bij elk gerecht kan medewerkers tot slot helpen weloverwogen keuzes te maken.

Samenwerken?

Wil jij samen met Van Hoeckel een optimale maaltijdvoorziening voor jouw zorginstelling creëren? We laten je graag zien wat er mogelijk is.